måndag 7 augusti 2017

Veckans tema-foto

Sanna på Gemsofmylife har startat ett roligt tema, ett nytt ord för varje vecka, som ska illustreras.
Denna vecka är temat  HÄR och NU.

jag ilar hit och dit
är mellan två projekt

jag har packat upp, jag planerar, jag packar igen
har en lång kom-ihåg-lista
brukar packa i papperskassar när jag ska till sommarstugan
men jag kan inte komma med kassar nu
kanske resväskor
min rödrutiga retrobag är väl OK
får ej glömma baddräkt
något att roa sig med med vid fulväder
tidningar, spelkort kanske
måste komma ihåg kameran
och ett kort till födelsedagsbarnet
skynda, skynda, skynda
naturen bara finns där den skyndar sig inte, den finns här och nu

Skrivet av Karin just för dig!















16 kommentarer:

Musikanta sa...

Rolig illustration till veckans tema! Vacker bild också.
Kram från Ingrid

BP sa...

Hahaha!!! Den texten gillar jag, även om jag tycker att den är aningen för stressad för min del. Bra att du lugnar ned dig med fotot på blomman;-)

Tove Olberg sa...

Härligt här och nu i farten packa ... Naturen är här och nu hela tiden vilket din visar så vackert!
Kramar till dig här och nu :-)

Violen sa...

En vacker blomma att njuta av här och nu! Småler åt din text, ska snart ut och resa och har mycket att tänka på. Skärpning, får inte glömma nuet i all planeringsiver!
Ha det bra!

Byblixtra sa...

Åh, så sant, naturen skyndar inte.

Anki sa...

Härlig text och vacker bild!
Kram

Autismmamma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
KajsaLisa sa...

Visst är det mycket man skall tänka på, fin blombild.

Gunilla Teckenberg sa...

Vår tids gissel - stress, ack så svårt att leva i nuet.

Fin bild Karin!

Rost och rädisor sa...

Så fint skrivet och så sant!
Vad kan det vara för söt växt tro?
Allt gott
/Anette

skogsnuvan sa...

Förstår att du ska ut och resa och det låter väldigt härligt och jag hoppas att du får det riktigt trevligt

CS sa...

Aha, du ska ut och resa, så roligt!
Hoppas du får det trevligt.
Här har det inte blivit något bad i sjön men å andra sidan inget jag saknar heller. Det är liksom lite för kallt för mig.
Ha det gott
Kramen

åse sa...

Här och nu med full fart. Ha en fin dag. Åse

Helén sa...

Vilken bra text som jag verkligen kan ta åt mig. Vi behöver vara lite mer här och nu.

Maria sa...

Vilken trevlig text, den gjorde mig glad :)

Anni sa...

Hoppas att du har det toppenmysigt på bästa Öjn!