lördag 8 juli 2017

Veckans tema foto

Sanna på Gemsofmylife har startat ett roligt tema, ett nytt ord för varje vecka, som ska illustreras.
Denna vecka är temat  BÅT.

Vi var i Holland på våren 2015, en oförglömlig resa i tulpanernas land. Vi var också på besök i Amsterdam, och åkte kanalbåt under alla broarna. De fina gamla husen från 1700-talet kantade kanalerna, och i vattnet låg massor av husbåtar mer eller mindre moderna.

Ett ord på vägen:
Den trubbiga ändan på en båt kallas akter.
Den andra ändan, fören, är vassare.
Kan du inte skilja ändarna åt, får du vänta tills båten sätter igång.

Skrivet av Karin just för dig!



11 kommentarer:

Gunilla Teckenberg sa...

Ja, Holland är ett spännande land med mycket vackert att uppleva. Jag har aldrig varit där när tulpanerna blommar men det finns så mycket mer än tulpaner att titta på.

Hälsningar

/Gunilla

Tove Olberg sa...

Verkligen härlig kanalbåt och ord på vägen!
Ha en skön helg!
Kram

CS sa...

Vilken båt och en rolig liten slogan till! :)
Jag har aldrig besökt Holland men kan tänka mig att det är en vacker plats.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kramen

Ingrid sa...

Det var en fin kanalbåt och ännu finare är husfasaderna.
Kram, Ingrid

Eva Trillian sa...

Cool kanalbåt :) och tack för förklaringen på fram o bak på en båt :) Den ska jag ta med mig ;)

Violen sa...

Så mysigt med en båttur på kanalerna i Amsterdam! Vackra husfasader som en extra bonus!

Anki sa...

Så fin kanalbåt - och vilka vackra hus! Så bra att veta vad som är fram och bak :)
Kram

amo sin blogg sa...

Sikkert spennande å ta ein slik båt gjennom
kanalane.
Takk for tips om turmål.

Gerd ♥ sa...

Jättefin kanalbåt i en härlig miljö!

Helén sa...

Vilken häftig plats, jag fastnar för de gulliga husen längs med kajen.

Gemsofmylife sa...

Så vackert kanalerna och alla dess båtar jag bara älskar dom
Tack för att du är med
KRAM