måndag 3 juli 2017

Tacksamhetslista

Jag är med i Eva T:s måndagstema, som innebär en reflektion över den gångna veckan. Det finns mycket att vara tacksam för, speciellt den underbara naturen som bara är SÅ magisk nu!

  • trädgårdslandet med jordgubbar och ruccola
  • brev från käraste S
  • två dagars strilande regn 
  • värmande sol efteråt
  • terasshäng
  • telefonsamtal med finaste dotter
  • god jordgubbs-kaka 
  • sköna promenader med mannen
  • snabb tid för läkarbesök
  • bitit av en bit tand - snabb behandling
  • svarthättans sprudlande sång
  • kanelbullar
  • rosor
  • harmoni 
Var med du också! Logga in hos Eva  och följ hennes anvisningar.

Skrivet av Karin just för Dig!



4 kommentarer:

marianne sa...

Möllorna är Skåne för mej,roligt att de tas omhand.Så vackra blombilder,du visar.Stenbrottet i Dalby har jag aldrig besökt,men har hört att det är så vackert där.

Kram Marianne

Eva Trillian sa...

Det är verkligen en tid på året då det känns extra lätt att vara tacksam - det känns som om man får gräva djupare i mörkaste november för att hitta det goda ;)
Jordgubbskaka låter väldigt gott - likaså egenodlad ruccola och kanelbullar :)
Bita av en tand låter ju mäkta onödigt ;) men skönt att du fick behandling snabbt!
Tack för att du är med och delar :) läser din lista och nickar mig fram - visst är det härligt så mycket det finns att vara tacksam över!

Åke sa...

Tänk att det finns så mycket att vara tacksam för :) Man blir riktigt glad att glädjas hur andra har det :) Jordgubbskakan vart jag nyfiken på ;)

Mias Mix sa...

Så mycket gott och trevligt. Rucola kunde jag också ha skrivit, och färskpotatis, tänkte inte på det. Jordgubbar är ett måste denna årstid. Blev så himla sugen på att baka kanelbullar i morse, sen kom jag på att jag inte ska äta nåt onyttigt innan bröllopet. Så det var bara att baka knäckebröd istället.
Ha det fint!