söndag 9 juli 2017

Äntligen....

..... var mina ögonoperationer över! Som jag har gruvat mig för detta! För fyra år sedan var jag hos ögonläkare som konstaterade grå starr, och rekommenderade operation. Men jag ville ha lite betänketid....

I veckan som jag gick opererade jag först höger öga, och sen två dagar efter även vänster öga. Jag hade dimsyn i ett par dagar som var besvärande. Och ögonen var mycket ljuskänsliga. Tur att det finns solglasögon! Och mannen hade ett förstoringsglas, så jag kunde fördriva tiden med korsord.

Nu ska jag ta det lugnt i 2-3 veckor, ingen träning. Lugna promenader är tillåtna. Och jag får inte ta i jord! Kors vad det kliar i fingrarna, över att få rensa i rabatter!!! Det trodde jag aldrig! Men jag gillar att påta i jorden.

Nu hoppas jag att allt läker bra, och att jag i slutändan kan läsa böcker igen, handarbeta och framför allt kunna se på fåglar!

Skrivet av Karin just för dig!


Ölandstok

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så skönt att operationerna är gjorda. Nu kommer du säkert att se jättebra. Maken opererade båda ögonen för starr och han kom att se hur bra som helst.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

Anki sa...

Så bra att det äntligen är gjort och att det gått bra! Snart kommer du att se som en hök!
Kram

skogsnuvan sa...

Lycka till och hoppas att läkandet går fort så du kan se bra igen och kunna kolla på fåglarna. Du får väl försöka ta det lugnt nu ett tag så att allt blir som det ska igen.

MaCaSuNi sa...

Kul att se dig så där bara några dagar på rad och att operationerna gick bra.
Kram från Carin med C

Gunnel sa...

Låterbra att operationen lyckades, men det var väldigt kort tid mellan att få opererat båda ögonen, tycker jag. Själv har jag det framför mig och skjuter på det så länge jag kan. Kram

Eva Trillian sa...

Tänk ad bra att de kan göra sådana operationer! Och så bra att allt gick bra :)