söndag 25 juni 2017

Sju sorters blommor



Hade du sju sorters blommor under kudden? Den gamla skrönan är kanske förlegad nu? Det är inte helt lätt att få ihop så många sorter. De vilda blommorna har förändrats. Sorter som jag plockade som barn, ser jag knappt. Buketten ovan är plockad i Dalarna 2016.

Årets midsommar firade vi hemma. Vi kan inte skryta med ett fint väder, men sällskapet var trevligt och midsommar maten åts inomhus. Vi besökte ingen midsommrdans, och det kan jag sakna så här i efterhand.

Jag var nog 8 år när jag dansade foxtrot för första gången på en midsommarafton. En äldre bekant bjöd upp mig. Jag fick dansa många danser och jag njöt och kände mig som balens drottning! Jag sa till min mor senare på kvällen: Jag vill att det ska vara midsommar alltid!!
Dansen har verkligen följt mig genom livet, så en del av min dröm slog in.

Idag ska jag gå på 146 års kalas. KUL!! Vi är fyra st (inkl mig själv) som fyller år inom loppet av en vecka. Numera firar vi det tillsammans och det är mycket praktiskt.

Skrivet av Karin just för dig!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Nej, inte hade jag några blommor under huvudkudden, men jag såg massor av olika sorter i dag när jag var ute och gick.
Ha det så trevligt på 146-årskalaset!
Kram, Ingrid

Anki sa...

God morgon och Grattis på Födelsedagen!
Många år sen jag plockade sju sorters blommor för att lägga under huvudkudden :)
Du har rätt ... visst har floran genomgått förvandlingar under åren som gått och en del blommor som var så vanliga förr är numer svåra att hitta, medan andra verkar ha ökat...
Ha det gott!
Kram