torsdag 29 juni 2017

Naturens under

Att jag gillar att vistas ute i naturen har väl inte undgått någon läsare vid detta laget. Numera fotar jag en hel del, och tar naturen med mig hem. På datorn kan jag genom mina bilder, fortfarande njuta av allt det vackra som naturen skänker oss.
Ibland kan plötsligt en bild få en annan betydelse, när man granskar och förstorar en detalj. Jag hade fotat en obetydlig krypande växt med rosa blommor (kanske ngn ljung?), och när jag öppnade bilden i Photoshop, blev jag förvånad. Alla blommorna såg ut som små ansikten med antenner. Den detaljen hade jag inte sett ute i naturen.
Nere till höger har jag frilagt en blomma. Häftigt,eller hur!!

Skrivet av Karin just för dig!


3 kommentarer:

Ingrid sa...

Så häftigt!
Det ser ut som en liten orkidé.
Kram, Ingrid

skogsnuvan sa...

Ja men har man sett det är ju en liten glad rymdvarelse minsann. Tänk vilken konstig värld vi lever i och så mycket det finns att se i det lilla.

Anki sa...

Visst är naturen underbar ... och alldeles förunderlig! Vilken underbar liten figur som bor där bland blommorna :) Jag tycker det liknar timjan med de bladen, eller någon annan kryddväxt, men då borde du nog känt doften. Min timjan har inte börjat blomma än, men kommer nog att slå ut någon av de närmaste dagarna - måste komma ihåg att titta lite närmare på dem.
Ha det gott!
Kram