lördag 10 juni 2017

Kul namn

Vid en promenad runt skogarna kring sommarstugan, såg jag nedanstående växt. Den gillar att växa vid vatten så jag fann den vid en liten å. Jag mindes inte namnet på växten. Det enda jag kom ihåg var att den hade ett lustigt namn. Jag stoppade blomman i fickan, och när jag hade gått några 100 meter, så dök namnet TOPPLÖSA upp. Kollade med floran när jag kom hem, och visst var det Topplösa.
När jag skulle fota blomman så hade den torkat lite, så ni får se en bild på en hopplös torr Topplösa. (Fotad i en svart läderfåtölj! Man tager vad man haver!)

Skrivet av Karin just för dig!




2 kommentarer:

Anki sa...

Kul namn på en fin växt - tror inte jag sett den häromkring - måste nog kolla nere vid åkanten...
Ha det gott!

Tove Olberg sa...

Häftigt namn - den blommor ju inte längst upp ser det ut som!
Grattis till ny blogg!
Kram