fredag 30 juni 2017

Käringtand

Det regnar ute! Det är ett stort regnområde som ska passera.
Eftersom vinden har mojnat, så kommer det att dröja ett tag innan det har dragit sig bort från Skåne. Nu hoppas jag att regnet kan fylla på de sinande vattenförråden!

Gult är en färg man blir glad av, och en bild på en gul blomma, Kärringtand, är väl aldrig fel. Det piggar upp denna mörka och regniga förmiddag!

Skrivet av Karin just för Dig!

PS Jag hittade min flora igår som jag har varit av med ett tag. Jag har letat efter en vit bok, både här hemma och i sommarstugan. Nu såg jag den, den stod bland alla fågelböckerna, och den var inte vit den var GRÖN!!!


4 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att ni får riktigt mycket regn! Det behöver vi här också, så det är bara att hoppas att SMHI:s prognos stämmer.
Det var ett vackert foto av kärringtanden.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

Gunilla Teckenberg sa...

Hej Karin!

Jag visste inte att du startat en blogg, trevligt för nu kan jag kommunicera med dig också.

Här blåser det etter värre! Jag gillar inte dessa hårda vindar, det dånar i skogen och träden vajar oroväckande i den hårda vinden. Jag hoppas verkligen att det förebådar ett regn, här är sååå torrt.

Hälsningar

/Gunilla

Anki sa...

Käringtand - verkligen en fin blomma som man blir glad av! Så bra att du hittade din flora!
Regnet kom hit strax efter lunch idag och jag hoppas det stannar åtminstone ett par dagar - det behövs!
Ha det gott!
Kram

CS sa...

Inget ont som har något gott med sig och det är ju för väl att vattenförrådet fylls upp lite nu då det varit sån torka
Ha en fin helg
Kram